- پورتال شهرداری عالیشهر - https://alishahr.ir -

برگزاری بازی های بومی و محلی / جشن شب یلدا در شهر عالیشهر

با هدف شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان عالیشهری

برگزاری بازی های بومی و محلی و جشن شب یلدا در شهر عالیشهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر عالیشهر، برگزاری آئین شب یلدا و مجموعه بازی های بومی محلی با مشارکت باشگاه آفتاب و خانه خلاقیت هایدی توسط شهرداری عالیشهر با حضور شهروندان به مدت دو روز و یک شب در شهر عالیشهر برگزار و به برندگان مسابقات جوایزی اهداء گردید.

مهدی قائدی شهردار عالیشهر در رابطه با شب یلدا و آئین های این شب افزود: از آنجا که ایران اسلامی از فرهنگ و آداب غنی و فراوانی بهره می برد، شب یلدا از کهن ترین میراث فرهنگی ایرانیان است، لذا برآن شدیم نسبت به این شب به یاد ماندنی، جشن شب چله را برگزار نماییم و در این خصوص به مدت دو روز مجموعه بازی بومی و محلی نیز برگزار شد.

قائدی با استناد به آئین های این مراسم گفتند: خانواده ها و اقوام در ایران اسلامی گرد هم آمدن و با شب نشینی در کنار هم نسبت به خوردن آجیل، هندوانه، انار، شیرینی و گرفتن فال حافظ، شادی و نشاط را به هم هدیه می کنند از این رو برگزاری این مراسم شب یلدا، شور و نشاط در بین مردم شریف عالیشهر را صد چندان شیرین تر نمود.

شهردار عالیشهر جشن شب یلدا را باز آفرینی و زنده نگه داشتن میراث فرهنگی ایران اسلامی دانستند و ابراز داشتند: این مراسم آئین شب یلدا با ویژه برنامه های نقالی خوانی، حافظ خوانی و خیام خوانی و اجرای گروه تئاتر و نمایش طنز برگزار شد.

خدارحم فراشبندی رئیس شورای اسلامی شهر عالیشهرضمن خیر مقدم و تبریک شب یلدا به شهروندان و مهمانان و تیم برگزاری جشن افزودند: شورای اسلامی شهر عالیشهر ضمن شکوفایی و توسعه طرح های عمرانی در شهر، همچنین فعالیت های فرهنگی را تقویت خواهیم کرد و در آینده جشن اقوام ایرانی را بجای یک روز به چند روز افزایش خواهیم داد.

در این ویژه برنامه فرهنگی، از رشادت ها و فداکاری های نیرو های امنیتی کشور تقدیر شد و بودن چنین آرامشی را مدیون آنان دانستند و همچنین ویژه از خانواده شهید جانباز سید اسدالله هااشمی شهروند عالیشهر که دعوت حق را لبیک گفتند دلجویی و مراتب تسلیت از طرف مردم و کارکنان شهرداری اعلام گردید.

 

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر عالیشهر

+9 [1]
0 [1]