- پورتال شهرداری عالیشهر - https://alishahr.ir -

جلسه شورای سلامت شهر عالیشهر

جلسه شورای سلامت شهر عالیشهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، جلسه شورای سلامت شهر عالیشهر امروز با حضور مسئولین شهر در قرارگاه فرهنگی عالیشهر دفتر امام جمعه شهر برگزار گردید.

 مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه فاضلاب شهری و و تزریقات ویژه بخش بانوان در مرکز بهداشت

 

🌐دکتر قائدی شهردار عالیشهر در این جلسه پیشنهاد تشکیل ستادی جهت جمع آوری سگ های بی صاحب را با همت شهرداری و  دهیاری های مناطق عالیشهر به ویژه شهر های چغادک ، بوشهر و حومه را دادند، تا در یک تاریخ مشخص اقدامی مشترک صورت پذیرد.

🌐قائدی همچنین در خصوص  پارک نمودن ماشین آلات سنگین که در معابر شهری اقدام به تعویض روغن می نمایند ابراز داشتند: شرکت عمران عالیشهر در روند واگذاری زمین جهت  احداث پارکینگ  ماشین آلات سنگین تسریع نمایند و در ادامه در خصوص تعیین و تکلیف واگذاری زمین آرامستان اقدام عاجل از سوی شرکت عمران عالیشهر میطلبد تا ان شاء اله شهرداری نسبت به تجهیز و محصور نمودن آن اقدام نماید تا پیشگری قبل از وقوع هر اتفاق و حادثه ای در محلات شهر بر اثر پارک غیرمجاز و بعضا سد معبر صورت پذیرد.

🌐شهردار در رابطه با سلامت و حل معضل و ساماندهی سایت پسماند از مهمترین اولویت کاری خود دانست و ابراز داشتند: طرح مطالعاتی توسط مشاور انجام گردیده و در سال جاری با استقرار نگهبان و برنامه ریزی مدون در روش های پسماند شاهد تفکیک زباله و بهره بردای بهینه از محل مورد نظر در سالهای آتی را شاهد خواهیم بود.

 

🌐خدارحم فراشبندی رئیس شورای اسلامی شهر در رابطه با این جلسه افزودند:  شورا و شهرداری موظف می باشد در چارچوب قانون مصوبات این جلسه را که وظیفه شهرداری باشد، اجرایی نماید، کما مشکل فاضلاب شهری در حیطه اختیارات و بودجه شهرداری نبوده و می بایست از بنیان و جزء زیربنای اصلی شهر، توسط شرکت عمران عالیشهر همچون شهرهای جدید همانند صدرا شیراز، پی ریزی و اجرایی می شد.

فراشبندی همچنین در ادامه بیان داشتند: که شهرداری و شورای شهر خدمات قابل توجه ای در زمینه های بهداشتی و سلامت داشته جمع اوری قلیان ها با همکاری کلانتری شهر و سایر موارد که گاهاً شهرداری را به انحراف از بودجه متهم شده است. از جمله اجرای سبتیک فاضلاب در مجتمع های مسکونی، چاه های جذبی ، ساماندهی کف حیاط مرکز بهداشت سلامت عالیشهر را نام برد. بجای شستشوی هر فصل شهردار نسبت به شستشو مخازن زباله و روغن های ماشین آلات سنگین کف خیابان در جهت رعایت اصول بهداشتی هر ماه اقدام می نماید.

🌐هاشمی سرپرست مرکز جامع سلامت و بهداشت عالیشهر، نسبت به گزارش عملکرد خود پرداختند و از همراهی و پای کار بودن شهردار و شورای اسلامی شهر تقدیر ویژه بعمل آوردند و همچنین  از همکاری امام جمعه ، امام جمعه موقت ،  ستاد نماز جمعه و سایر ادارات قدردانی بعمل آوردند و مهمترین اولویت خود را تکریم ارباب رجوع، آموزش و فرهنگ سازی در معیارهای بهداشت اجتماعی دانستند و در سه ماهه اول سال ۹۸ را با ابلاغ چندین تذکر و اخطار، معرفی به تعزیرات و برخی پلمب را در راستای حفظ امنیت بهداشت و سلامت عمومی را داشته اند.


 روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر

 

 

 

0 [1]
0 [1]