- پورتال شهرداری عالیشهر - https://alishahr.ir -

شور و نشاط اقوام ایرانی درشهر اقوام ایران زمین، عالیشهر

شور و نشاط اقوام ایرانی در عالیشهر، شهر اقوام

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر عالیشهر، سومین جشنواره اقوام ایرانی همراه با استقبال مردم شریف عالیشهر، استان  و اقوام ایرانی، برگزار گردید.

 مجید خورشیدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر، روز پنج شنبه در آیین سومین جشنواره اقوام ایرانی در عالیهشر افزود: شاید در کمتر قطعه از زمین باشد که اقوام آداب، رسوم، فرهنگ و پوشش های مختلف در کنار هم قرار گرفته اند.
وی بیان کرد: در ایران، شهرهای جدیدی که تاسیس می شوند میزبان اقوام مختلف با زبان، آداب و رسوم و مذهب خاص هستند.
خورشیدی ادامه داد: در شهرهای جدید یک مزیت مهم این است که هیچ کس نمی تواند ادعای بومی تر کند و این شهرها به نوعی گردآورنده گروه های مختلف در یک بازه زمانی مشخص هستند.
وی با بیان اینکه شهر جدید عالیشهر نیز ایرانی کوچک است با همان طراوت، زیبایی و مهربانی، ادامه داد: برخی از کشورها زبان مورد استفاده آنها زبان یک قوم است و زبان قوم های دیگر کنار گذاشته می شود ولی در ایران هر قومی با زبان و گویش خود مکالمه می کند.
وی ادامه داد: در ایران تنها یک اقلیت وجود داشته که آن هم اقلیت دینی و برای همه شناخته شده و براساس قانون مورد احترام هستند.
سومین دوره جشنواره اقوام ایرانی از ۱۶ اسفندماه به مدت ۲ روز به میزبانی شهرجدید عالیشهر استان بوشهر برگزار شد.
در این جشنواره ویژه برنامه های مختلفی از جمله نمایشگاه دستاوردهای اقوام ایرانی همراه با موسیقی محلی آنها در عالیشهر برپا شد

مهدی قائدی شهردار عالیشهر در راستای پتانسیل بلقوه عالیشهر در برگزاری جشن اقوام ایرانی افزود: به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نشان اتحاد و همدلی جشن اقوام را باشکوه هر چه تمام تر برگزار نمودیم، که رضایت مردم عزیز را بهمراه داشت.

خدارحم فراشبندی رئیس شورای اسلامی شهر، در رابطه با شور و نشاط  این جشن افزود: بحمدالله توانسته ایم شهر را از نظر شهرسازی و عمران متحول نمایم  و مردم شریف نیز به عینه شاهد آن هستند و همچنین نسبت به فعالیت های مذهبی، فرهنگی و ورزشی بخصوص نشاط اجتماعی غافل نشده ایم و سال به سال در برگزاری مراسمات شور و نشاط  در دل مردم ایجاد می کنیم و قصد داریم جشنواره اقوام ایرانی را در جنوب کشور و در رأس آن، شهر عالیشهر به  یک برند تبدیل شود و مدت آن از دو روز به یک هفته افزایش دهیم  که اقوام فرصت کافی جهت معرفی خود داشته  و شاهد همیاری و شرکت سایر اقوام محترم دیگر در مراسم های سالهای آتی باشیم.

عادل زنده بودی دبیرسومین جشنواره اقوام ایرانی گفتند: این مراسم که حاصل تلاش همکارانم بود در یک روز جشن اصلی اقوام ایرانی و دو روز نمایشگاه صنایع دستی اقوام و صنایع دستی هنرمندان و دیگر صنوف، برگزار شد که اقوام نسبت به برگزاری آئین ها، معرفی آداب و رسومات قوم خود اقدام نمودند.

دبیر جشنواره از حضور ۵ قوم غیور خبر داد: این اقوام غیور ایرانی عبارتند از : ترک قشقایی، عرب عسلویه روستای گردشگری هاله، لر بختیاری، کرد کرمانشاه  جوان رود و مردان  استکبار ستیز دلیران تنگستان که با ویژه برنامه های متنوع، شور و نشاط را در دل مردم ایجاد نمودند.

در این جشن ضمن پخش کلیپ و احترام به یاد و خاطره شهداء با شعار "زیر چتر شهداست که در امان هستیم"، مراتب تقدیر و تجلیل از سه مادر و همسر شهید والامقام ساکن عالیشهر، بعمل آمد.

سایر برنامه های این جشن، مجری توانمند بوشهری شاهین بهرام نژاد، اجرای زیبا و شاد، گروه نی مه، گروه سرود دخترانه مدرسه فدک عالیشهر، اجرای نمایش هماهنگ با لباس محلی، پذیرایی اقوام، طنز از جمله برنامه اختتامیه این جشنواره  بود.

اقوام کرد کرمانشاه با به نمایش گذاشتن دست نوشته ای " زلزله شرمنده محبت هم وطنان شد" پیام خود را از این تریبون عالیشهر شهر اقوام ایران زمین به گوش هموطنانمان مخابره کردند.

این مراسم با حضور امام جمعه عالیشهر، عباس صبوری، سحر پولادی، رئیس و عضو شورای اسلامی شهر اهرم، خورشیدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر، دکتر برزگر زاده مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر، دکترعالی پور معاون اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر، سعید آزاد شهرکی شهردار اسبق شهر بوشهر، رئیس و نائب ریس شورا، شهردار،رئیس و کادر کلانتری عالیشهر، راهور و فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام خامنه ای مدظله العالی و مردم شریف همراه بود

در آخر هم بسیجیان با همراهی کادر انتظامی در نظم و امنیت  این مراسم کوشیدند.

به روایت تصویر  

 

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر عالیشهر

0 [1]
0 [1]