- پورتال شهرداری عالیشهر - https://alishahr.ir -

نشست خبری شهردار عالیشهر به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهرعالیشهر، بشیر احمدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۴ سال از تاسیس شهر جدید عالیشهر می‌گذرد که این شهر برای جمعیت هدف ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است ولی هنوز به این جمعیت نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به گذشت یک سال از فعالیت شهرداری در عالیشهر، اضافه کرد: ۶۱ پروژه بزرگ و کوچک طی این یک سال در شهر عالیشهر اجرایی شده است که ۱۰ پروژه با حضور استاندار بوشهر و به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید

شهردار عالیشهر بیان کرد: سه پروژه زمین چمن مصنوعی، پروژه اصلاح تقاطع ترافیکی و خرید علایم رانندگی، پروژه ایستگاه اتوبوس، پروژه تکمیل پارک مثلثی، احداث بوستان امید، آسفالت کوچه‌ها و معابر، پیاده‌روسازی و روشنایی معابر از مهم‌ترین طرح‌ها عالیشهر در دهه فجر بود.

وی اعتبارات پروژه‌های دهه فجر عالیشهر را ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با حمایت استاندار، فرماندار و شورای شهر عالیشهربه منظور توسعه فضاهای ورزشی در سطح شهر، یک مجموعه ورزشی زمین چمن مصنوعی ۹ نفره و دو زمین چمن مصنوعی شش نفره در عالیشهر احداث و افتتاح شد.

0H8A5338 [1]

احمدی خاطرنشان کرد: به مسائل فرهنگی نیز توجه خوبی شده است و در این راستا بیش از یک میلیارد ریال به هیئت‌های مذهبی، فعالان ورزشی، مساجد و مدارس و . . . صورت گرفته است.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری عالیشهر، اضافه کرد: ایستگاه‌ مرکزی مجهز اتوبوس در  عالیشهر ایجاد شده است و در تلاش هستیم که وضعیت حمل و نقل برون‌شهری را ساماندهی کنیم.

شهردار عالیشهر با اشاره به جاذبه‌های بالای این شهر، گفت: پارک جنگلی عالیشهر در ۴۰ هکتار در دستور کار است که فاز نخست آن در چهار هکتار اجرا شده است.

احمدی بابیان اینکه 2 میلیارد تومان برای طرح‌های روشنایی میادین، معابر و خیابان‌های عالیشهر هزینه کردیم، اظهار داشت: قبل از استقرار شهرداری عالیشهر پارک ها ، میادین و معابر این شهر نیمه خاموش بود

وی با اشاره به آسفالت ۱۵ هزار مترمربع آسفالت در عالیشهر، خاطرنشان کرد: استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی در عالیشهر از دیگر برنامه‌هایی بود که محقق شد.

احمدی از لایروبی کانال دفع آب‌های سطحی و ساماندهی سه‌شنبه‌بازار در عالی‌شهر خبر داد و افزود: ساماندهی و بهسازی مقبره شهدای گمنام عالیشهر نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم که شهر عالیشهر از وضعیت خوابگاهی خارج شود، اظهار کرد: ایجاد رونق اقتصادی و تجاری یکی از راهکارها در این زمینه بوده که این موضوع پیگیری شده

است امیدواریم با حمایت مسئولان حل شود.

0H8A5344 [2]

شهردار عالی‌شهر تصریح کرد: این شهر علی‌رغم اینکه از شهرهای جدید است و باید تکمیل باشد، ولی سیستم فاضلاب در عالی‌شهر ایجاد نشده است و این موضوع از معضلات در عالیشهر محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مطالعات طرح فاضلاب انجام شده است و فاضلاب شهر عالیشهر سال آینده اجرایی خواهد شد.

احمدی در مورد قطار شهری عالی‌شهر – بوشهر نیز بیان کرد: مطالعات این طرح انجام شده است و مقرر شده است که در بودجه سال ۹۵ دیده شود ولی هنوز مشخص نیست که چگونه دیده شده است و باید از طریق هیئت دولت پیگیری شود.

شهردار عالیشهر  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از عمده‌‌ترین مشکلات شهر عالی شهر این است که سیستم فاضلاب ندارد و همین امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و موجب نارضایتی آنان شده‌است.

وی بیان کرد: بوی بد فاضلاب که در شهر وجود دارد موجب اذیت شهروندان شده و بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌‌‌ها به ساکنان گفته‌شده به‌موقع نسبت به تخلیه چاه خود اقدام کنند.

شهردار عالی شهر بیان کرد: مطالعات طرح فاضلاب شهر عالی‌شهر انجام‌شده و مقررشده در سال آینده این طرح اجرایی شود.

احمدی با اشاره به اینکه اعتبارات عمران شهری عالیشهر از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده تامین می‌شود گفت: در یکسال تاسیس این شهرداری 100 میلیارد ریال در اختیار عالی‌شهر قرار گرفته که در زمینه‌های مختلف عمران شهری و خدماتی هزینه شده است.

 

0 [3]
0 [3]