- پورتال شهرداری عالیشهر - https://alishahr.ir -

319 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان بوشهر تخصیص یافت

 

 

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: 319 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان بوشهر تخصیص یافت که 200 میلیارد تومان آن دراجرای پروژه‌های عمران شهری پرداخت شده است.
 
به گزارش  روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، سید محمد حسن باستی در همایش شهرداران ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه شهری به عنوان سند راهبردی برنامه‌ریزی و شهرسازی در شهرها قلمداد می‌شود اظهار داشت: در شهرداری باید به طرح‌های توسعه شهری به عنوان سند راهبردی برنامه ریزی و توسعه شهر توجه جدی شود.
 
وی با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه شهری تهیه شده توسط مشاوران در برخی نقاط استان منطبق با نیاز شهر و شهروندان نیست افزود: در تهیه طرح‌های توسعه شهری و نیاز شهر و شهروندان و افق 10 ساله لحاظ شود.
 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به بودجه 319 میلیارد تومانی شهرداری‌های استان در سال 94 بیان کرد: از مبلغ کل اعتبار شهرداری‌های استان 200 میلیارد تومان صرف اجرای پروژه‌های عمران شهری استان شده است.
 
وی از اختصاص 222  میلیارد تومان اعتبار به فصل عمران شهری خبر داد و گفت: در 10 ماه امسال از محل مالیات بر ارزش افزوده مبلغ 187 میلیارد تومان اعتبار به شهرداریها تخصیص داده شده است.
 
باستی بر انتقال واقعیت‌های مورد نیاز عمران شهری به مشاوران توسط شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: پس از تصویب یک طرح در کمیسیون ماده 5 شاهد پیشنهاد‌های مختلفی از سوی شهرداریها برای ایجاد تغییرات در طرح تفضیلی شهرها هستیم که این موضوع ناشی از ضعف در طرح تقضیلی و یا عدم ارائه نظرهای کارشناسی متناسب با نیاز شهر به مشاور در زمان طراحی است.
 
وی از تصویب طرح‌های بر خلاف صرفه و صلاح آینده شهر و شهرنشینی و طرح توسعه شهری در برخی نقاط شهری خبر داد و بیان کرد: بسیاری از پرونده‌هایی که در کمیسیون ماده 5 طرح می‌شوند به صرفه و صلاح آینده شهر نیست.
 
معاون استانداربوشهر گفت: شهر متعلق به افراد ساکن در شهر در زمان حال نیست بلکه متعلق به نسل‌های آینده است.
 
وی نظارت بر طراحی برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های شهری توسط کارشناسان شهرداری‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: عدم نظارت شهرداری‌ها در امور شهری مسئولیت و تبعاتی را در آینده بهمراه دارد که بر عهده و گریبانگیر شهرداری است.
 
باستی بر نگاه جدی بر ساخت و سازهای جدید در شهر تاکید کرد و گفت: با تخلفات در حوزه ساخت و سازهای شهری با جدیت برخورد شود.
 
وی به اعضای کمیسیون ماده 77 تاکید کرد با حساسیت بیشتری در حوزه شهر و شهروندی و آینده شهرها توجه داشته باشند و گفت: شهرداریها به برگزاری مناقصات با رویکرد توسعه ظرفیت‌ها و آینده شهری در کمترین زمان توجه داشته باشند.
 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به حمایت از بخش خصوص برای سرمایه‌گذاری در امور شهری بیان کرد: در شهرهایی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند با لحاظ منافع شهری از اجرای طرح‌های مختلف توسط بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.
 
وی از تشکیل ستاد خدمات سفر استان در آستانه سال نو خبر داد و گفت: شهرداری‌ها در ستاد خدمات سفر استان کمیته‌ای با عنوان خدمات شهری را در اختیار دارد که بیشترین تنوع فعالیت را داراست که از سایر دستگاههای اجرایی انتظار می‌رود برای کمک به شهرداریها در استقبال شایسته از مهمانان نوروزی همکاری لازم را داشته باشند.


 

0 [1]
0 [1]