به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، مهندس اکبر رنجبریان رییس شورای اسلامی عالیشهر ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان  بوشهر خانم دکتر ماحوزی ، گفت: توسعه عمرانی باید با پیشرفت فرهنگی همراه شود  که متاسفانه  بستر مناسب برای ابراز هرچه بهتر و پیشرفت مناسب در عالیشهر […]

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، مهندس اکبر رنجبریان رییس شورای اسلامی عالیشهر ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان  بوشهر خانم دکتر ماحوزی ، گفت: توسعه عمرانی باید با پیشرفت فرهنگی همراه شود  که متاسفانه  بستر مناسب برای ابراز هرچه بهتر و پیشرفت مناسب در عالیشهر وجود ندارد وی در ادامه به بیان ظرفیت ها  و کمبودها در حوزه فرهنگ و هنر در عالیشهر پرداخت.

رییس شورا ی اسلامی عالیشهر یکی از ظرفیت های عالیشهر را وجود خانه قرآن فاطمیه دانست و بیان داشت در حوزه تاتر،موسیقی ، صنایع دستی، خطاطی ، شعر و ادبیات هنرمندان خوب و بنامی در عالیشهر فعالیت دارند که متاسفانه بدلیل عدم مکان مناسب معمولا در منازل خود به فعالیت می پردازند.

ایشان همچنین برگزاری شب شعرهای آیینی و تعزیه های خوب و متناسب در طول سال را از دیگر ظرفیت های فرهنگی و هنری عالیشهر دانست و حضور بانوان هنرمند را در تمام عرصه های فرهنگی و هنری در عالیشهر چشمگیر بیان داشت.

مهندس اکبر رنجبریان یکی از ظرفیت های بسیار مهم عالیشهر را برگزاری جشن دهه ولایت (غدیر)با حضور ده ها هزار نفری  مردم بیان داشت  و افزود این جشن در حد استانی برگزار می شود و خواستار کمک های فرهنگ و ارشاد به برگزاری هرچه بهتر آن شد.

ایشان در ادامه  عدم حمایت از فعالان فرهنگی را یکی از مشکلات مهم در عالیشهر دانست و افزود باتوجه به بودجه ناچیز شورا در سالهای قبل کمک هایی صورت گرفته اما بسیار کم و ناکافی بوده است  وی همچنین بیان داشت  با توجه به تازه تاسیس بودن  شهرداری و درآـمد کم  آن خواستار کمک های فرهنگ و ارشاد استان شد.

رییس شورا برگزاری روز عالیشهر  پاک را یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی  عالیشهر در جهت قدر دانی از پاکبانان و ترویج فرهنگ  بهداشت محیط  دانست

وی در ادامه  خواستار برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در عالیشهر شد ایشان همچنین پتانسیل عالیشهررا  برای احداث هنرستان هنری  و شهرک سینمایی مناسب دانست.

مهندس رنجبریان رییس شورا ی اسلامی شهر عالیشهر در پایان خواستار تاسیس یک نمایندگی حوزه هنری ، تشکیل کار گروه فرهنگی ، هنری و همچنین اختصاص بسته های حمایتی از فعالان این عرصه در  عالیشهر شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، مهندس احمدی شهردار عالیشهر ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان  بوشهر خانم دکتر ماحوزی بیان داشت آیا شورای فرهنگ عمومی در شهربوشهر برگزار می شود؟  وی همچنین افزود جایگاه شهرداری و شورای عالیشهر در شورای فرهنگ عمومی کجاست؟ شهردار عالیشهر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خواست تا ره آورد حضور خود در عالیشهر را  بیان کند؟

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، دیگر اعضای  شورای اسلامی عالیشهر نیز  ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان  بوشهر خواستار آن شدند تا به خانه قرآن فاطمیه  توجه شود، برای مسافران نوروزی  بسته های فرهنگی در نظر گرفته شود و فرهنگ و ارشاد در مراسمات عالیشهر کتاب هدیه بدهد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، دکتر ماحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد یکی از پر کارترین  سازمان ها و ادارات می باشد گفت: انجمن های قرآنی  ، تاتر، شعر و ادب، هنر های تجسمی، سینمای جوان ، انجمن عکاسان و بسیج هنرمندان زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد می باشند که باید حمایت شوند

وی با بیان اینکه مجوز چاپ ونشر کتاب  ، حوزه مطبوعات ، کارهای فرهنگی وجشنواره ها برعهده فرهنگ و ارشاد است  افزوداما متاسفانه این اداره هنوز دارد با چارت سازمانی سال 65 فعالیت می کند  که  به همراه بودجه  بسیار کم پاسخگوی مطالبات مردم نیست.

دکتر ماحوزی  با بیان اینکه در سال 93 استان بوشهر به عنوان استان قرآنی کشور  برگزیده شد افزود اگر مسئولین وقت همکاری لازم را می کرند به عنوان پایتخت کتاب کشور نیز برگزیده می شدیم.

وی در ارتباط با فعالان فرهنگی و هنری و تعزیه و ..بیان کرد  با معرفی  آنها  ما آماده هرگونه همکاری در حد توان از اخذ مجوز تا دیگر موارد هستیم

دکتر ماحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد در جواب  سوالات مهندس احمدی شهردار عالیشهر ابراز داشت شورای فرهنگ عمومی  بوشهر جزو  شوراهای فعال کشور می باشد وی همچنین قول مساعد داد از  شهردار و رییس شورا برای حضور در شورای فرهنگ عمومی  بوشهر  بعنوان مهمان دعوت بعمل آورد.

ایشان ره آورد حضور خود در شهرعالیشهر را اینگونه به بیان داشت که ازین پس نگاه ویژه ای به عالیشهر خواهند داشت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان در ادامه بیان داشت برای احداث سینما بودجه نداریم اما اگر مکان ان وجود داشته باشد ما ان را تجهیز خواهیم کرد  و طرح سینمای روشن را پیشنهاد کرد

وی همچنین قول دادند هزار جلد کتاب ،بسته های فرهنگی برای مسافران نوروزی  و جوایز برنامه های فرهنگی را (کتاب) در عالیشهر تهیه  می کنند و در جشن غدیر نیز ( دهه ولایت) کتاب مقدس نهج البلاغه توزیع کنند

DSCN0231 DSCN0232 DSCN0235 DSCN0241 DSCN0244 DSCN0246 DSCN0268 DSCN0275 DSCN0250 DSCN0248

برچسب ها:
مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد