مراسم تودیع و تقدیر از زحمات بشیر احمدی شهردار سابق ومعارفه دکتر مهدی قائدی شهردار جدید عالیشهر با حضور جناب آقای جمشیدی فرماندار شهرستان بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه عالیشهر، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و رؤسای ادارات مختلف، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم عالیشهر در […]

 

مراسم تودیع و تقدیر از زحمات بشیر احمدی شهردار سابق ومعارفه دکتر مهدی قائدی شهردار جدید عالیشهر با حضور جناب آقای جمشیدی فرماندار شهرستان بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه عالیشهر، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و رؤسای ادارات مختلف، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم عالیشهر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی عالیشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، محسن زنده بودی رئیس شورای اسلامی شهر عالیشهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم، هفته دفاع مقدس را نیز گرامی داشت و تشریف فرمایی مسئولین و مدعوین بویژه امام جمعه عالیشهر فرماندار شهرستان بوشهر، مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر ،مردم شریف عالیشهر و…  به مراسم  تودیع و تقدیر از زحمات بشیر احمدی شهردار سابق و معارفه دکتر مهدی قائدی شهردار جدید را خیرمقدم عرض نمود.

ایشان همچنین گفت: جا دارد تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم از جناب آقای احمدی اولین شهردار عالیشهر که با تلاش های خود منشأ خدمات و برکات خیلی زیادی برای عالیشهر شد و آرزو می کنم ان شاءالله در سمت جدید هم منشأخیر و برکت باشد.

وی درخصوص شهردار جدید نیز گفت: آرزو می کنم دکتر عزیزمان جناب آقای قائدی جوان آینده داری که ان شاءالله در آینده نه چندان دور در پست ها و مسندهای بالاترخدمتگزار مردم فهیم و نجیب ایران اسلامی خواهد بود. موفق و موید باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه عالیشهر با اشاره به این  مهم که خدمتگزاری در نظام  مقدس جمهوری اسلامی یکی از بالاترین ارزشهاست  و جمهوری بودن و مردمی بودن این نظام، مسئولیت مسئولین را سنگین تر کرده است افزود: در این نظام باید برای خدا کار کرد و کسانی که بر سرکار می آیند برای خدا بیایند کسانی که  می توانند کار بکنند  بر آنها واجب است که وارد عرصه شوند ولی اگر میدانند در توانشان نیست و نمی توانند کاری بکنند نیایند یا اگر در وسط کار دیدند که از عهده این کار بر نمی آیند استعفا دهند و اما اگر آمدند باید هر آنچه خلاقیت دارند برای خدمت به مردم به کار ببرند.

ایشان خطاب به همه مسئولین گفت: ما در قبال خون شهداء مسئولیم و باید وظایف خود را به نحو احسن انجام بدهیم مبحث شهرداری و شهرسازی مقوله بسیار مهم و حیاتی برای مردم است.

وی درخصوص شهرسازی در تراز اسلام و نظام جمهوری اسلامی گقت: باید رفاه و آسایش مرم تامین شود برای گسترش معنویت، امنیت و عدالت در جامعه

امام جمعه عالیشهر تاکید کرد، باید معنویت و عدالت گسترش پیدا کند نه اینکه  به یکی یکجور نگاه کنی و به دیگری جور دیگرو برای یکی یکجور امضاء کنی و برای دیگری جور دیگری، وظیفه حاکمان اسلامی از بالاترین رده تا پایین ترین رده ایجاد امنیت و رفاه اجتماعی، معنویت و اجرای عدالت برای مردم است.

وی با قرائت حدیث « الناس علی دین ملوکهم» گفت: اگر ملوک، سران و مسئولین  سالم، خوب و شایسته بودند و باندبازی، رفیق بازی و معامله ها و تبانی های پشت صحنه و لابی نکردند اینها آدم های خوبی هستند.

ایشان همچنین از زحمات آقای احمدی شهردار سابق عالیشهر تقدیر نمود و اظهار داشت: با توجه به تازه تاسیس بودن شهرداری مسلما مشکلات عدیده ای پیش روی وی بوده است؛ اما ایشان با همکاری پرسنل شهرداری و اعضای شورا تحول خیلی خوبی در حوزه مبلمان شهری در شهر ایجاد کرد که البته مطلوب نیست و تا نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم.

امام جمعه عالیشهر خطاب به دکتر قائدی شهردار جدید عالیشهر نیز گفت: امیدواریم با توجه به رزومه کاری شما که تماما در بازرسی بوده است. این باید خیال ما و مردم عالیشهر را راحت بکند با توجه به اینکه شما به کم و کیف بازرسی آشنا هستید. مسئولیت سنگین تری در شهرداری عالیشهر دارید و مردم از شما انتظار بیشتری دارند بدون تعارف شهرداری جایی است که لغزش در آن وجود دارد در هرجا پول، امتیاز و منافع هست منفعت طلبان هم هستند و فشار می آورند و می خواهند لابی بزنند و کارهای مورد نظرشان را که غیرمعقول،غیر مشروع، غیرقانونی و غیر منطقی است را عملی بکنند و اینجاست که کار سخت می شود و تلاش و تقوای مضاعف می خواهد.

ایشان با اشاره به ماه محرم ادامه داد، حسین بن علی(ع) شهید شد چون نخواست لابی کند عده ای بودند و به حسین بن علی می گفتند با یزید بیعت کن و برای مردم هم دردسر درست نکن. اما ایشان می فرمودند: من و مثل من با یزید و مثل یزید بیعت نخواهد کرد از حسین بن علی می خواستند معامله کند؛ از حسین بن علی می خواستند لابی بزند و ملاحظه کاری بکند اما ایشان فرمود نه « إِنِّیْ لا أَرَیَ الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَهً وَالحَیاهَ مَعَ الظّالِمِینَ إِلّا بَرَما »؛ برگزاری این جلسه در ماه محرم که بنام سیدوسالار شهیدان کربلاست مسئولیت شهرداری و شورای عالیشهر را مضاعف خواهد کرد.

وی همچنین خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر عالیشهر گفت: دوستان شورا باهم صداقت داشته باشید و باهم برادرانه و دوستانه کار مردم را انجام دهید شهر عالیشهر هزار و یک مشکل دارد الان وقت لابی گری نیست باید بیست سال اینده عالیشهر را برنامه ریزی کنیم نه الان، الان که اندر خم یک کوچه ایم، هرچند تلاش های زیادی شده اما امکانات موجود درخور شأن مردم عالیشهر نیست و مردم از شما دوستان شورا و جناب قائدی شهردار جدید انتظار دارند. اگر رضای خدا و مصلحت واقعی مردم را در نظر بگیریم الان وقتش نیست که باهم قهر کنیم و رفتارهایی را داشته باشیم که کار مردم عقب بیفتد من از دوستان شورا خواهش می کنم  بنشینید دور هم و مشکلات شهر را برنامه ریزی کنید و کاری هم به پشت صحنه نداشته باشید.

لذا من توصیه  می کنم همه به  جناب آقای قائدی بزرگوار کمک بکنند. همه دست به دست هم بدهیم امکانات بیاریم برای عالیشهر،  چیزی که من از آن گلایه دارم اینست که متاسفانه بی مهری هایی نسبت به عالیشهر انجام شده امکانات عالیشهر در تراز یک شهر ۲۰هزار نفری نیست.

وی ضمن تشکر از همکاری و مساعدت های فرماندار محترم  با مسئولین عالیشهر، گفت: اما مسئولین استانی و شهرستانی این حقیقت را بپذیرند که از قدیم گفته اند که عالیشهر سر ریز جمعیت بوشهر است یعنی تمام امکاناتی که در بوشهر است باید در عالیشهر هم باشد.

ایشان  تصریح کرد: من هم  در خدمت آقای قائدی هستم تا آنجایی که گوش به حرف بدهد و رضای خدا  و رضای مردم  رادر نظر داشته باشد و طبق شرع مقدس و قانون عمل بکند. باید با شرکت عمران تعامل داشت و با استفاده از امکانات شرکت عمران، شهرداری، شورا و دانشگاه آزاد برای پیشرفت شهر و حل مشکلات مردم اقدام شود.

در پایان ایشان از زحمات آقای علی زبردستیان معاون و سرپرست پیشین شهرداری عالیشهر نیز تقدیر نمود.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، بشیر احمدی شهردار سابق با بیان اینکه قصد ارائه عملکرد ندارد گفت: تنها به بیان چند شاخص می پردازم.

ایشان با بیان اینکه در بدو تاسیس شهرداری کارکنان شهرداری شاید الفبای اداری را هم بلد نبودند افزود: اما با همین کارکنان ما توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی گفت مدت زمان تجهیز شهرداری و تحویل شهر از شرکت عمران ۹ماه طول کشید که این امر بیانگر اینست که بنده ۲۰ماه بطور مفید زمان برای اجرای برنامه هایم راداشته ام.

شهردار سابق عالیشهر با مقایسه شهرداری عالیشهر با بعضی از شهرداری های باسابقه استان بوشهر و دیگر استان ها گفت: ما شهرداری ای را داریم که ۱۳۰۵ تاسیس شده اما هنوز سیستم های اتوماسیون شهرسازی، اداری، درآمد ومالی ندارد اما شهرداری عالیشهر این سیستم ها را دارد.

 

وی با بیان اینکه شهرداری هایی وجود دارد که ۹ماه حقوق نداده اند ابراز داشت: اما ما حقوق هایمان بروز است

ایشان در خصوص وصول عوارض گفت شهرداری ای وجود دارد که تاسیس سال ۱۳۷۶ است که تنها دو میلیاردتومان بودجه دارد اما ما بین ۸ تا ۱۰میلیارد تومان وصول عوارض داشته ایم.

ایشان در ادامه به تاسیس سازمان آتشنشانی  شهرداری عالیشهر، استاندارد سازی کلیه وسایل بازی در سطح شهر، احداث سه زمین چمن مصنوعی استاندارد، بیمه تکمیلی، بیمه ماشین آلات و بیمه شهروندی، تشکیل کمیسیون های ماده ۷۷، ماده ۷ و..، خریداری ماشین آلات سبک و سنگین، به روز بودن تعرفه ها ،  اخذ ۳ چارت سازمانی طی دوسال، اخذ مجوز عوارض نوسازی، تصویب شیوه نامه سرمایه گذاری اشاره نمود و در پایان برای دکتر قائدی شهردار جدید عالیشهر آرزوی موفقیت نمود.

 

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، عباس جمشیدی فرماندار شهرستان بوشهر با عنوان این موضوع که مسئولان نباید در خدمتگزاری به مردم کوتاهی کنند بر ارجحیت داشتن آسایش مردم نسبت به آسایش مسئولین تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهر عالیشهر نسبت به گذشته بسیار متحول شده است افزود یک برنامه چهارساله ویژه شهر عالیشهر تدوین گردیده است که امیدواریم با همکاری شهرداری و شرکت عمران اجرا شود.

ایشان ضمن تشکر از زحمات آقای احمدی شهردار سابق و تبریک به دکتر قائدی به عنوان شهردار جدید از انتخاب یک شهردار جوان برای شهر عالیشهر حمایت کرد  و افزود: همه ما باید به ایشان کمک کنیم تا موفق باشد.

 وی با بیان اینکه ایشان توانمندی های خاص خود را دارد گفت: حتما امیدواریم که ایشان موفق خواهد بود.

فرماندار بوشهر گفت : در سال جاری  در حوزه های مختلف فرهنگی، بهداشت و درمان و مدارس اعتبار بسیار خوبی برای عالیشهر در نظر گرفتیم و امیدواریم با تقسیم اعتبارات در یک پروسه چهارساله بسیاری از مشکلات عالیشهر برطرف شود.

وی با بیان اینکه عالیشهر دومین شهر پرجمعیت شهرستان بوشهر می باشد گفت: کارهای خوبی در شهر عالیشهر صورت گرفته  است اما این اقدامات کافی نیست و امیدواریم با همدلی و همکاری  شاهد پیشرفت عالیشهر در آینده باشیم.

 

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، دکتر مهدی قائدی شهردار جدید عالیشهر در مراسم معارفه خود گفت: در پیشگاه خدواند متعال و مردم فهیم و صبور شهرم عالیشهر سوگند یاد می کنم که در راستای منویات نایب بر حق امام زمان(عج) حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) جز خدمت به همشهریان عزیزم و ایجاد بستری مناسب و فضایی ایده آل جهت آرامش و آسایش برای ایشان هیچگونه دغدغه دیگری نداشته و در این طریق از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهم کرد.

وی در ادامه افزود: قریب به ۲۲سال از زندگی در عالیشهر می گذرد و هنوز برخی نقاط آن بویژه فازهای ۳ و۴ قالب کارگاهی آن حفظ شده است و معنا و مفهومش اینست که حالا حالا ها باید آستین ها را بالا زد و کار کرد. صد البته که بیشتر زحمات بر دوش مدیریت و مجموعه تلاشگر شرکت عمران است و هرجا که لازم باشد مجموعه شهرداری و شرکت عمران هماهنگ و دوشادوش هم آستین همت بالا می زنیم و استراکچر و مبلمان شهری را به بهترین شکل ممکن عملیاتی می سازیم. در فازهای ۱ و ۲ که قدیمی تر و دارای تراکم جمعیت بیشتری می باشند قطعا خدمات شهری بیشتری را می طلبد فلذا تعامل و همکاری بین شهرداری و شرکت عمران می تواند تا حدود زیادی در امر خدمت رسانی تسریع بخش باشد.

 

ایشان در ادامه عرایض خود اظهار داشت: طی بازدیدهایی که از سطح شهر داشته ام بعضی از نقاط شهر رنگ پیری به خود گرفته است و فضاهای سبز محله ای بعضا خشک شده اند؛ مانند فضاهای همسایگی و بلوارهای اصلی شهر مانند بلوار ستایش، زیتون، دانشجو و بلوار شهدای گمنام که نیاز به احیاء دارند وضعیت حمل و نقل شهری دچار بحران بوده و می بایست با تعامل و پی گیری با نهادهای ذیربط به این وضعیت خاتمه داد همینطور وضعیت بهداشتی شهر شرایط چندان مسا ئدی ندارد رفع مشکلات عالیشهر به گونه ای نیست که بتوان به تنهایی و بدون تعامل و همکاری با ادارات ذیربط  آنها را حل و فصل نمود و قطعا باید از تخصص و تجربه همه اعضای محترم شورای اسلامی در زمینه مدیریت شهری استفاده نمود البته شایان ذکر است که زحمات استاد گرامی جناب آقای مهندس احمدی شهردارسابق عالیشهر و مرد خستگی ناپذیر حوزه شهری بر کسی پوشیده نیست.  بنده آمادگی کامل دارم از تمام صاحب نظران و بزرگان عالیشهری که واقعا دلسوز شهر هستند در راستای هم افزایی و پیشرفت شهرمان در همه زمینه ها کمک بگیرم از همین جا از همه متخصصین می خواهم که در حوزه شهری با من همکاری داشته باشند و با آغوش باز منتظر یاری شما عزیزان خواهم بود در پایان از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر به بنده و تایید فرماندارمحترم و حمایت امام جمعه محترم و صدور حکم توسط استاندار اسبق آقای دکتر سالاری تشکر و قدردانی  می نمایم. باشد که بتوانم از اعتماد این عزیزان سربلند بیرون آیم.

 

برچسب ها:
مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد