راه اندازی شبکه فاضلاب عالیشهر نیاز ضروری شهروندان می‌باشد   🔰به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، نشست بررسی مشکلات راه اندازی شبکه فاضلاب شهر عالیشهر با حضور حاج صدرالله اسدیان مطلق رئیس شورای اسلامی شهر، مهندس جهانبخش تل اشکی مدیرعامل شرکت عمران، مهندس روح الله دوانی معاون بهره برداری و توسعه شرکت […]

راه اندازی شبکه فاضلاب عالیشهر نیاز ضروری شهروندان می‌باشد

 

🔰به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر، نشست بررسی مشکلات راه اندازی شبکه فاضلاب شهر عالیشهر با حضور حاج صدرالله اسدیان مطلق رئیس شورای اسلامی شهر، مهندس جهانبخش تل اشکی مدیرعامل شرکت عمران، مهندس روح الله دوانی معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان و حجت الاسلام طاهرزاده نماینده دفتر امام جمعه در روز یکشنبه ساعت ۱۳ در دفتر مدیرعامل شرکت عمران برگزار گردید.

 

🔹صدرالله اسدیان مطلق رئیس شورای اسلامی شهر عالیشهر در این جلسه اظهار داشت: راه اندازی شبکه فاضلاب عالیشهر نیاز مبرم و ضروری شهروندان برای تمامی فاز ها و مجتمع ها می‌باشد.

 

🔹رئیس شورای اسلامی عالیشهر در ادامه گفت: بر اساس قانون راه اندازی شبکه فاضلاب از جمله وظایف شرکت عمران با همکاری اداره آب و فاضلاب بوده و این شورا برای احداث و راه اندازی شبکه فاضلاب عالیشهر پای کار است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

🔹صدرالله اسدیان مطلق افزود: این پروژه دارای اهمیت ویژه ای می باشد و باید به صورت اساسی کار شود که یکی از الزامات آن انتخاب سرمایه گذاری توانمند است .

 

🔹وی ادامه داد: اجرا این پروژه ۱۰ تا ۱۵ سال زمانبر است که بدون تردید با این شرایط تمام محلات عالیشهر دارای چالش می شوند از این رو باید برای کوتاه مدت نیز اقدام ویژه ای برای این موضوع پیش بینی شود.

 

🔹اسدیان اظهار کرد: بارندگی دو روز اخیر در عالیشهر در صورت ادامه یافتن بخشی از محلات عالیشهر را با چالش جدی مواجه می کرد که با وجود چنین چالشی باید برای پروژه اولویت داری مانند شبکه فاضلاب باید تمرکز ویژه ای انجام شود.

 

🔹وی افزود: با این حال باید تمام مسئولان ذیربط باید با تعامل و همدلی و اجتناب از پاس کاری برای احداث شبکه فاضلاب اقدام جدی شود چراکه شرایط کنونی زیبنده شهروندان عالیشهر نبوده و باید هر چه سریع تر سامان پیدا کند.

🔸مهندس جهانبخش تل اشکی مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر گفت: در راستای موضوع فاضلاب نشست های کارشناسی برای اجرا شبکه فاضلاب و راه های تامین مالی آن باید به صورت مستمر برگزار شود.

 

🔸وی اظهار کرد: با توجه به ساختار خاص خاک عالیشهر و اضطراری بودن احداث شبکه فاضلاب عالیشهر باید نشست های کارشناسی آن ظرفت چند هفته آینده به صورت مستمر برگزار شود.

 

🔸تل اشکی افزود: در نشست های پایانی این موضوع نماینده شرکت عمران شهرهای جدید کشور نیز حاضر خواهد شد که باید از ظرفیت های حضور وی استفاده لازم صورت گیرد.

 

🔹معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: هزینه احداث شبکه فاضلاب شهر جدید عالیشهر بسیار بالا است که باید اعتبار موردنیاز آن از منابع مختلف تامین شود.

 

🔹روح الله دوانی افزود: هزینه بهره برداری از شبکه فاضلاب نیز بسیار بالا است که با اعتبار پایین کنونی، در پنج سال دیگر با احداث تصفیه خانه و دریافت مجوزهای لازم امکان عملیات اجرایی احداث شبکه فاضلاب فراهم خواهد شد.

 

🔹وی ادامه داد: برای این پروژه باید بل انتشار فراخوان زمینه جذب سرمایه گذار پروژه فراهم شود.
دوانی عنوان کرد: انعقاد قرارداد انجام فاز دوم مطالعات شبکه فاضلاب عالیشهر، مطالعات ژئوتنکنیک، مطالعات سطح بندی پدافند غیرعامل، دریافت مجوز محیط زیستی، انتخاب مشاور برای انجام مطالعات ماده ۲۳ و نقشه‎های فاضلاب فازهای ۱ تا ۶ ( ۵ تاکنون به تصویب نرسیده) از جمله اقدام های صورت گرفته در راستای اجرای شبکه فاضلاب است.

 

♦️جذب سرمایه‌گذار، پکیج های محله ای و استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود.

 

💠روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی عالیشهر

برچسب ها:
مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد